لذت از هوشبری با وبلاگ اکسیژن

لذت از هوشبری با وبلاگ اکسیژن
اکسیژن اولین وبلاگ تخصصی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان  
قالب وبلاگ

 

d128f915e954ca7ea126159486e82d3b دليل افسردگي زودتر خانم‌ها نسبت به آقايان

افسردگی بیماری قرن حاضر و مشکل خیلی از افراد است؛  مشکلی که ممکن است قسمت بیشتری از عمر هر کس را بگیرد. کتاب های علمی مختلفی در بازار موجود است که تلاش می کند به تمام این پرسش ها جواب دهد ولی گاهی آنقدر سنگین و پیچیده هستند که نمی توان ار آن چیزی فهمید .این مطلب خلاصه ای‌است از کتاب   از «الف» تا «ی» افسردگی که تمام سوالات در این زمینه را خیلی ساده و با زبانی روان پاسخ می دهد.مولف این کتا ب دکتر محمد کیاسالار است که با پشتوانه پزشکی و علمی به این ابهامات پاسخ داده اند.گزیده‌ای از مطالب این کتاب را بخوانید.


 

این‌که می‌گویند خانم‌ها خیلی بیشتر از آقایان افسرده می‌شوند درست است؟

بله،‌ خانم‌ها دو برابر آقایان افسرده می‌شوند و کار، کار هورمون‌هاست؛ از زایمان گرفته تا قاعدگی و یائسگی، همه و همه هورمون‌های زنان را کم و زیاد می‌کنند و آن‌ها را هل می‌دهند سمت افسردگی.  این داستان هر ماه، ۳ تا ۵ روز مانده به شروع عادت ماهانه آغاز می‌شود و تا ۳-۲ روز بعد از شروع قاعدگی هم ادامه پیدا می‌کند. در این روزها دلشوره می‌گیرند، زودرنج می‌شوند، خواب و خوراک‌شان به هم می‌ریزد و بی‌حوصلگی کلافه‌شان می‌کند.
شاید این ۸-۷ روز در طول ماه خیلی به چشم نیاید ولی با یک حساب سرانگشتی خواهید دید این روزها  در طول سال می‌شود ۸۴ تا ۹۶ روز، نزدیک به ۳ ماه در سال، آیا این زیاد نیست؟

این مشکل، مشکل چنددرصد از زنان است؟

متاسفانه در ایران، آمار دقیقی از این مسئله نداریم اما کتاب‌ها و منابع آمریکایی می‌نویسند ۴۰ تا ۶۰ درصد زنان ۱۲ تا ۵۰ ساله این کشور و شاید هم با همین درصد،‌ خانم‌های دیگر کشورها، هرماه با این مشکل دست به گریبانند.  مشکل وقتی غم‌انگیزتر می‌شود که می‌بینیم پزشکان می‌گویند این مشکل درمان طبی دارد و از طرف دیگر خانم‌ها،‌ دنبال درمان طبی این مشکل نمی‌روند.

چه دلیلی باعث می‌شود که خانم‌ها راضی می‌شوند هرماه این دوران هرچند کوتاه را با افسردگی سپری کنند؟

واقعا هیچ دلیل موجهی وجود ندارد، مشکل اینجاست که خیلی از خانم‌ها تصور می‌کنند این وضعیت، یک وضعیت طبیعی است که باید حول و حوش روزهای قاعدگی‌شان اتفاق بیفتد و آن‌ها باید تحمل کنند.
این طرز فکر مثل این است که کسی یک دندان خراب در دهانش داشته باشد و به جای درمان بگوید، بالاخره بیشتر مردم یک دندان خراب در دهان‌شان هست. اگر از روان‌پزشکان بپرسید، می‌گویند؛ «‌حتی اگر قرار است فقط یک روز از عمرتان را افسرده زندگی ‌کنید، بهتر است به فکر چاره باشید که آن یک روزتان هم خالی از افسردگی باشد.»

برای خلاص شدن از شر این مشکل چه باید کرد؟

روان‌پزشکان و متخصصان تغذیه راه‌حل‌های زیادی برای رهایی از مشکل دارند. محققان می‌گویند رژیم غذایی بیشتر خانم‌ها شبیه یکدیگر است، یعنی بیشترشان عاشق فست‌فود، سیب‌زمینی سرخ شده، ماکارونی، برنج، چیپس، نوشابه‌های گازدار، شیرینی و شکلات هستند و معمولا برای حفظ تناسب اندام‌شان گاهی، یک وعده غذایی را کاملا حذف می‌کنند و طبیعتا در وعده‌های بعدی، جبران می‌کنند! اگر شما هم از این دسته خانم‌ها هستید بدانید که در این روزها باید بیشتر میوه و سبزی بخورید و کمتر سراغ غذاهای آماده، شیرینی، شکلات، چای و قهوه بروید. به همین سادگی، تاثیر تغذیه را دست کم نگیرید!


d00a624c4ffde6230eb092a5941862ac دليل افسردگي زودتر خانم‌ها نسبت به آقايان
منوی ضدافسردگی

آیا نوع تغذیه می‌تواند روی خلق و خو تاثیر داشته باشد؟

بله، اصلا فکر نکنید غذا بی‌تاثیر است. اسیدآمینه تریپتوفان، پیش‌ساز سروتونین است، سوخت مغزی که در بیماران افسرده کاهش پیدا می‌کند.
این اسیدآمینه در گوشت و لبنیات به میزان زیادی وجود دارد و کمبود این ماده می‌تواند روند افسردگی را تشدید کند.
ویتامین B6 هم همین ویژگی را دارد یعنی کاهش آن هم می‌تواند زمینه‌ساز بروز افسردگی شود.  شاید فکر کنید توصیه به تغذیه مناسب، کلیشه‌ای باشد ولی واقعیت این است که این توصیه اثر دارد.  متخصصان تغذیه می‌گویند: «زیاد آب بنوشید چون کم آبی بدن، آدم را سست و کسل می‌کند.»
در طول یک روز از همه گروه‌های موادغذایی استفاده کنید و مصرف مواد محرک را به حداقل برسانید به خصوص قهوه که یک فنجان بیشتر در روز توصیه نمی‌شود.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 18 / 4برچسب:, ] [ 17:53 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ تخصصی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان خوش آمدید.
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لذت از هوشبری با وبلاگ تخصصی اکسیژن و آدرس oxygen88.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 2266
بازدید کل : 453220
تعداد مطالب : 248
تعداد نظرات : 32
تعداد آنلاین : 1

داغ کن - کلوب دات کام

تعبیر خواب آنلاین

.



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.




.


فال امروز


استخاره آنلاین با قرآن کریم


Pichak go Up
فروش بک لینک طراحی سایت عکس